Polskie stoisko narodowe zorganizowane przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu w ramach programu BRAND cieszyło się zainteresowaniem wśród zwiedzających. Pierwszego dnia targów odbyła się konferencja: "Innowacje branży wyrobów medycznych w ratowaniu zdrowia i życia. Potencjał gospodarczy polskich przedsiębiorców - jak go wykorzystać?", w której prelegentem był Robert Zawadzki - Zastępca dyrektora Departamentu Promocji Gospodarczej w PAIH, a drugiego dnia ekspert z Izby Gospodarczej POLMED poprowadził briefing prasowy poświęcony prezentacji potencjału polskiego sprzętu medycznego.
Program Brand umożliwia polskim przedsiębiorcom zdobywanie kolejnych, pozaunijnych rynków - bardzo perspektywicznych, ale ze względu na odległość, często niedostępnych i nieuwzględnianych w strategiach rozwoju polskich przedsiębiorców.
- Targi stwarzają okazję do tego, żeby polskie firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw postawiły pierwsze kroki na rynkach zagranicznych. - ocenia Robert Zawadzki, odpowiedzialny za realizację branżowych programów promocji w PAIH. - Polski sprzęt ma rzeczywiście szansę na powodzenie na rynkach zagranicznych. Dużą siłą polskich wystawców jest to, że potrafią zaoferować bardzo wysoką jakość, a w świadomości zagranicznych kontrahentów ceny produktów zakorzeniły się jako bardzo atrakcyjne. - dodaje Zawadzki.
Zapraszamy do wysłuchania wywiadu z Robertem Zawadzkim:
Źródło: Międzynarodowe Targi Poznańskie
Nasza obecność pozwoliła na nawiązanie relacji z polskimi przedsiębiorcami i poszerzenie wiedzy o Branżowym Programie Promocji. Jeden z założycieli wrocławskiej firmy LAPARO (specjalizującej się w projektowaniu oraz produkcji urządzeń do symulacji medycznej - umożliwiający profesjonalny trening laparoskopowy) Radosław Nowosielski przyznaje - Dzięki obecności stoiska Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu i rozmowie dowiedzieliśmy się o nowych możliwościach i zdecydowaliśmy się na udział w programie.
Polskie stoisko narodowe na targach w Poznaniu zostało zorganizowane przez PAIH w ramach realizacji programu promocji branży sprzętu medycznego w ramach poddziałania 3.3.2.: Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, którego celem jest promocja polskiej gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe, wpisujące się w obszary Krajowych Inteligentnych Specjalizacji (KIS).