W organizację wydarzenia włączyły się również ośrodki sieci Enterprise Europe Network (której PARP jest członkiem) z Polski i z całego świata, promując je wśród lokalnych podmiotów.
Pierwsza edycja spotkań, zorganizowana w 2021 r., zgromadziła prawie 140 firm z 37 krajów. Odbyły one w sumie ponad 200 spotkań dwustronnych, z czego większość z nich – ponad 180 – miało charakter międzynarodowy.
W tym roku do udziału w wydarzeniu zgłosili się uczestnicy z 37 państw – 74 z Polski i aż 223 z pozostałych krajów. Uczestnicy do ostatniej chwili mogą wysyłać i akceptować zaproszenia do rozmów. W ciągu pierwszych dwóch godzin odbyło się już 106 spotkań, w tym 92 międzynarodowe!
- Wydarzenie Med2Meet uważamy za świetną formułę nawiązywania kontaktów na linii biznes-nauka. W wyniku spotkań oczekujemy pozyskania odbiorców polskich i zagranicznych dla świadczonych przez nas usług badawczych oraz produktów gotowych do komercjalizacji, a także potencjalnych partnerów biznesowych do wspólnej realizacji projektów badawczo-rozwojowych. Ogromne znaczenie ma dla nas bezpłatny charakter wydarzenia, gdyż dotarcie do tak dużego grona odbiorców na zasadach rynkowych wymagałoby poniesienia znacznych nakładów finansowych – mówi Pan Rafał Wierzchosławski z Instytutu Medycyny Doświadczalnej i Klinicznej im. M. Mossakowskiego PAN.
Wirtualny charakter wydarzenia ułatwia dotarcie do potencjalnych partnerów biznesowych i jest niepowtarzalną okazją do nawiązania relacji biznesowych z partnerami z odległych zakątków świata – w Med2Meet 2022 bierze udział prawie 50 uczestników z Azji, Bliskiego Wschodu, Afryki oraz Ameryki Północnej.
- Udział w wydarzeniu Med2Meet 2022 to dla nas szansa na wymianę doświadczeń z innymi firmami i instytucjami działającymi w obszarze wykorzystania sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego w sektorze medycznym. To również szansa na zaproponowanie naszych rozwiązań na rynkach zagranicznych i znalezienie ścieżek dotarcia do potencjalnych odbiorców technologii AI – mówi Pani Urszula Sankowska z MIM Solutions Sp. z o.o.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wspiera promocję branży medycznej na wybranych rynkach zagranicznych w ramach Branżowego Programu Promocji branży sprzętu medycznego, organizując przede wszystkim polskie stoiska na największych wydarzeniach targowo-konferencyjnych na świecie, a także wirtualne wydarzenia o globalnym charakterze, takie jak Med2Meet.
Więcej informacji na temat Branżowego Programu Promocji sprzętu medycznego: https://medical.trade.gov.pl/pl/